lördag 7 augusti 2010

fundera och tänka så det knakar... orka!!!

Började fundera på om jag fyllt min semester med tusen planer för att slippa tänka så mycket på annat, och inte fundera så mycket. Men det är helt enkelt så att jag gillar att ha en massa på gång. Det jag känner är äkta, och när jag inte har något för mig kommer fler tankar farande, men inte bara dåliga ledsna tankar, utan även fina och glada. Allt är äkta, och när jag är glad då är jag glad, och när jag är ledsen då är jag ledsen, att fejka nån slags gladhet som jag inte känner, det funkar inte för mig. Ni som känner mig skulle dessutom se igenom det på en gång, dölja är inte något jag behärskar särskilt bra.
Har läst Elenors blogg, vi har varit inne lite på samma linje, typ jag kan bli trött av att tänka, att prata om djupa saker, att fundera, för mig är det hundra gånger jobbigare än fysisk utmattning. Trots att det låter väldigt eländigt så är det inte det, jag har inte problem upp till hårfästet, men klart det i livet finns saker att fundera på, och utan alla er, ni som jag har och värderar högre än högst, utan er skulle det bli mycket svårt, ni är bäst, love!!!

Inga kommentarer: