lördag 17 juli 2010

sommarnatt

Igår efter jobbet var jag förbi hem till A-k på ett glas vin, vi satt och gottade oss i hennes trädgård. Det som började med ett glas eftermiddagsvin slutade med att jag blev kvar där, sent, jätte jättetrevligt. Vi satt på hennes veranda på natten och pratade om en massa och om en del pratade hon mest, var så jobbigt att en del av det hon sa kändes så igenkännande för mig. Sitter här och nu med en på något sätt halvöppen påse med nerstoppade känslor och minnen som jag inte riktigt vill kännas vid, men den öppnade sig och jag vet inte var jag ska göra av det, eller om jag ska stänga den och stoppa den i ryggsäcken igen... jobbigt...

3 kommentarer:

Johanna sa...

kram!

Unknown sa...

Mysigt med vinkväll, men jobbigt med alla känslor som inte går att stänga av, men trots att det känns jobbigt, blunda inte för dem, uatn våga känn på dem, prata med någon som du känner dig trygg med, för allt det som finns i ryggsäcken är du och tar du inte han om dem så kommer det bara att tynga dig, för tyvärr försvinner de inte förän vi bearbetat "sönder" dem! Du fixar det!!!
Kram Lisa

Elenor sa...

Håller med föregående. Du fixar det. och visst är det så att träning är en fantastisk ventil. du ka veta att det är inte alltid bara svett som rinner i mitt ansikte på spinningen. Kram<3