fredag 22 januari 2010

träning och mer träning

Okej, skriver så sällan in nåt här så när jag väl ska få till nåt så har för mycket liksom hänt, orkar inte ta allt utan hoppar så lite som jag tycker och den som hänger med hänger med.
Iaf, igår var jag på gyminstruktion, laddad till tusen höll jag på och få den inställd, men fick till det så att den bara blev flyttad en timme. Väl på plats bland maskiner och tunga prylar kände jag mig rätt liten i världen, men Karin hjälpte, visade och peppade och gjorde ett pass åt mig som känns riktigt bra, mycket bättre än jag nånsin kunde tänka mig faktiskt. Så nu är det "bara" att köra igång, nån som vill vara med? Sällskap skulle uppskattas mycket.
Premiärade ju på stationerna i söndags, jag och Malin skulle köra ihop, hon blev sjuk, jahapp, bara att köra på egen hand då. Maria manade på oss innan passet att skrika och tjoa på motionärerna, mycket, så det gjorde jag, trots att jag själv höll på att ramla ihop av trötthet innan det var klart, men det var bara att inte låtsas om den känslan och bita ihop och köra på, fan vad kul det var!!!!
Blir mycket om träning här, men det är så det är, I love it. Planen för våren/sommaren är att kunna springa en mil. Sprang för första gången på länge igår när jag värmde upp på löpbandet, hade lust att ge upp efter två kilometer på skitkass tid så just nu känns milen långt borta, men det SKA gå.

Inga kommentarer: