lördag 2 oktober 2010

För er som vill och orkar läsa

Gjorde mitt friskisteoriprov idag, inte helt lätt, bara att hålla tummarna och vänta på resultatet.
Känner att jag måste backa lite i tiden och skriva om turen till lillsved, skrev faktiskt ner lite på kvällarna där vad vi gjort under dagarna, för det var så sjukt mycket så jag skulle inte ha kommit ihåg annars.

Onsdag, avresedagen. Utan fungerande Gps men med ett gott humör tar jag och Elin oss genom stockholm och till lillsved. Jag har därmed kört bil genom stockholm för första gången, hurra vad bra :) Krångligast på resan var nästan att hitta den väl dolda parkeringen när vi väl var framme, väldigt mörkt var det. Framme och på plats på rummet dimper ett sms från bästa Maria in, läser och ler :) Log förövrigt inte så mycket när jag skulle lämna Kylie hos A-k, jobbigt, men hon har det kalas där, tackar för det!! Tack för sms där med.

Såhär glada var vi när vi var framme :)


Inte roligt att lämna denna sötnos hemma


Torsdag, vi letar oss fram till frukosten och sen teorisalen. Träffar våra kursledare, riktigt trevliga super friskis ända in i själen ledare. På fm fick vi köra ett jympapass, roligt!! Sen var det typ, mat, teori, fika, teori, sen pulstagning före, under och efter jogging och maxpulsning i togspring upp för brant skogsstig, ja det var så jobbigt som det låter, fast lite kul ändå :) Mer teori och sen mingelkväll, halv tio, tillbaka på rummet, rätt trött och mör och fullmatad med teori och inspiration, lätt värt!! Imorgon blir det mer teori, träning och tuffare löpning, lite nervös för den. Saknar Kylie, men dagarna är så fullmatade från morgon till kväll så jag har inte hunnit tänka på det så mycket.

Fredag, vi är nu mer hemma här, vi har bekantat oss med miljön och vet precis var vi ska. Teori (så klart :)) Dags för jogging, den tyngre varianten idag. Vi fick lära oss och prova olika joggingsätt och jogga bas, medel och intervall, tufft, flås. Mera teori och sen ledarövningar, kul!! Vi fick sen välja mellan att köra skivstång eller aerobics, jag utmanade med aerobics, skitkul pass, verkligen jätteroligt, fast lite svårt. Vi fick sen köra mer praktiskt och känna på var och hur olika muskler sitter och hur de arbetar, roligt det med, alla praktiska övningar är roliga, och jobbiga. Kvällsfika och sen tillbaka på rummet ca halv tio. Totalt fullmatad dag igen, ingen rast och ingen ro här inte :) Pratade med Maria och A-k på kvällen, kul med samtal hemifrån, känns som jag varit borta jättelänge. Föresten, bästa idag, vi fick glass och olika såser och strössel till efterätt, har haft värsta sockersuget, lyckan var total bland många av oss när vi såg det härliga efterättsbordet :)

Lördag, teori, prova på ett nytt pass, flexpass. Fixa inför fest vi ska ha ikväll, vi har fått uppgifter inför den, min grupp ska göra trädgårdsjympa. Mer teori, sen fick vi köra cirkelfys, så sjukt jobbigt så det var helt galet, fast ändå kul, en station var att peppa de andra, det var roligt. Mer äta och teori. Lektion i musik, kuuuul. På kvällen fest :) Upp lika tidigt imorgon bitti så det blev inte så sent för mig, men roligt var det. Sista natten, känns som jag varit här jättelänge eftersom dagarna är så långa och fullmatade, minns knappt vad jag gjorde imorse. Blir att ta sig genom stockolm igen imorgon em då, heja!!

Söndag, teori, grupparbete att göra egna pass, leda och feedbacka, redovisningar, roligt. På em fick vi se alla bilder våra ledare tagit under vår tid här, kul. Vi fick prata lite, göra utvärderingar och fick våra kursintyg, hurra!! Steg 1 klart, bara hem och ladda för prov. Svårt att komma hem och vänja sig av med frukost, fika, lunch, fika, middag och fika med bara "riktig" mat, ska nog skaffa mig en kock hemma.

1 kommentar:

Elenor sa...

Men det låter underbart!! Lyckliga jag som åker till Lillsved i mitten av oktober! Hoppas nu det gick bra på ditt prov! Kraaam!