onsdag 23 maj 2012

Slut - men värt

Har haft en rätt bra dag idag, skööööönt, är rätt slut nu men det verkar vara så det ska vara för mig. Jobbade några timmar på fm, fast inte med jobbjobb utan hade först kosttid, handlade och planerade matsedlar och fixade med budgeten. Sen fick jag låna chefens kort och jag och Johanna åkte och handlade massor av blommor till vår trädgård på jobbet. Sen blev det plantering för hela slanten, alla ville vara med, kunder och personal, kul. Nu får vi hoppas att våra blommor överlever, annars blir chefen galen, med tanke på räkningen.
Efter jobbet blev det pizzalunch med Sven på hans uteplats, skönt i solen. Han bor ju granne med Elenor så henne träffade jag där också.
Ännu senare var jag, Johanna och hundarna ner i parken en sväng, tog det lugnt, satt i gröngräset och babblade lite.
Ännu ännu senare var det friskisdags, trodde jag hade oddsen mot mig med tanke på väder och tjejrus, räknade med ett fåtal personer, men vi blev ett bra gäng, bra betyg, roligt :)

Inga kommentarer: