lördag 23 juni 2012

Sjukhus

Jag och moster var och hälsade på mormor på sjukhuset idag. Fick ont i magen bara av att gå in, se dessa korridorer och sjukhussängar. När vi kom dit låg hon på sidan och sov och såg jättegammal och liten och skruttig ut, var fanns min vanliga mormor? Hon piggnade till och blev sig själv när hon vaknat ordentligt. Tyckte det var jättejobbigt att vara där, satt på sängkanten och bet ihop för att inte gråta och gå under, övervägde att gå, bara ut därifrån i panik, men skärpte till mig och försökte tänka på annat. Vi stannade typ en timme. Lilla gullemormor, vill gärna vara där men sjukhus är inget jag klarar just nu, hoppas hon piggnar till och får komma hem snart, förmodligen blir det på måndag, eller imorgon kanske.
På em/kvällen blev det grill, åt och åt, gud så gott. Härliga sommar, fast jag satt med jacka, ute satt vi iaf :)

1 kommentar:

Ásdís sa...

Jag förstår att det kändes jobbigt för dig att besöka din mormor men det var starkt gjort av dig att stanna kvar. Och det gjorde henne säkert glad :)